Allah dan Al-Quran dalam kehidupan kita.

by - November 20, 2014


Pemikiran yang baik menghasilkan otak yang baik dengan menghasilkan saraf baru dan hormon yang baik dalam tubuh kita. Sebesar-besar nikmat Allah kepada hambanya ialah taubat (Imam Ghazali). 

Taubat ialah ilham yang Allah beri kepada hambanya. Cuba renungkan diri kita, kalau tak suka bertaubat dan sentiasa merasa baik, dimana kita di sisi Allah. Banyakkan bertaubat dan ingat dosa dan lupakan kebaikan kita. Jangan bajet bagus dan jangan control macho. Live simply, care deeply, love generously. 

Kita yang berupaya mengubah program dalam minda kita dengan manjaga apa yang kita fikir, rasa dan yang kita buat sehari-hari. Kita akan dapat apa yang kita percaya. 

Oleh itu, mesti percaya kepada kasih Allah dan jika kita mendapat kasih Allah dengan membuat yang disuruh dan tinggal yang dilarang, insya-Allah niat kita akan tercapai. Setiap hari niatkan untuk berbuat baik, tolong menolong dan jauhi maksiat, lihatlah bagaimana kehidupan kita berubah kepada kebaikan, kesihatan, keselamatan dan rezeki kita akan terpelihara bila dekat dengan Allah.


Orang yang dekat dengan Allah ialah orang yang dekat dengan Al-Quran. Marilah bersama-sama dekatkan diri dengan Al-Quran. Betulkan bacaan, renungkan makna dan paling penting sentiasa amalkan suruhan Allah yang terletak dalam Al-Quran.

Bila kita stress bererti kita jauh dari Allah dan banyakan dosa. Buang perkataan Stress dari sebutan harian kita. Gantikan dengan syukur.. Peliharalah hak Allah nescaya Allah akan jaga kita. Jaga Al-Quran. mahu menjadi manusia yang baikkenalah dekat dengan Al-Quran. Penjagaan kesihatan paling berkesan adalah jaga kita dengan Allah, jika Allah dalam pemikiran kita, kita akan sentiasa berfikir positif dan sentiasa rasa Allah bersama kita. 

Insya-Allah... 

You May Also Like

0 Comment