Segantang Garam, Sungai Petani.

by - June 03, 2011

Lokasi Kejadian: Chalet Terapung Segantang Garam. 
Masa Kejadian : Pkl 7.30 malam mcm tu la.
Waktu Kejadian : diantara Jumaat dan sabtu.
Penglibatan : Group YTDT (Pengakap Kelana Polimas).



Plot Cerita : Jumaat Malam


Ni dah kali kedua aku sampai sana. Macam biasa, rutin tahunan group, ada ja aktiviti yang dirancang bagi mengeratkan silaturahim sesama ahli..

walaupon diantara kami ni ada yang senior and junior (kalau cakap tua ada pulak yang terasa nanti) keakraban tidak menjadi penghalang dalam perhubungai.. maksud far hubungan kekeluargaan itu ja.. 

OK balik kepada cerita, kemeriahan yang nak digambarkan dalam karia ini susah, terlalu bersifat subjective, tapi hanya boleh dirasa, KALAU NAK RASA, BAWAK LAH KELUARGA CUTI KE SANA. 

Bilik yang selesa, istilah selesa tu bukan macam dekat hotel 5STAR tetapi selesa dengan keadaan. Siap boleh BBQ lagi, tetapi bergantung kepada jenis chalet yang dipilih 

Inilah dikatakan Ikan Bakar Tiga Rasa. Apabila makan Rasa Sedap, Rasa Kenyang, Rasa nak mintak lagi,, 





Suasana malam yang mendamaikan, memberi 1001 satu rahsia yang dapat diungkapkan, maksudnya pakat-pakat keluarkan cerita masing-masing sementara menunggu ikan memakan umpan yang dilepaskan oleh pemancingnya. lupa nak cerita, isini port MEMANCING yang agak best jugak, sambil-sambil santai.



walaupon ikan agak was-was nak makan umpan, tetapi tapak sulaiman tak pernah mengecewakan, baik hati betoii cik tapak. Tetapi maaf kami tidak memerlukan khidmat anda disini.
Wahai pemancing sabar lah menanti. 



Plot Cerita : Sabtu Siang.


Sedar tak sedar, entah berapa ekor ikan yang dapat, maklumlah nenyak diulik mimpi yang tak seberapa indah tu. EHHHHHH macam mana Mr Crepe ni boleh muncul... 😂😂😂😂

Bertabah je lah Mr. Crepe, bersedia untuk dihidangkan. Itulah perpatah mengatakan 'Malu bertanya sesat masuk dalam pinggan'.


Akhirnya hasil tangkapan far,, ini ja yang dapat. dua ekor ikan Nimo.. Entah la macam mana dia poleh jatuh hati dgn umpan far pon tak tahu lah.. Itulah, 'Tuah ayam nampak dikaki, Tuah far dapat ikan Nibo dua ekor sekali'. 😁😁😁😁. Apa tunggu lagi, nak Nimo Goreng ka Nimo Bakar, boleh pilih, far belanja..




Bila bosan memancing, ada yang menghiburkan hati. Inilah dikatakan duka lara bila ikan tidak juga muncul tiba.. bertabah ya dik,, akk dah dapat Nimo..


Berakhirnya gambar ini maka berakhirlah Plot cerita untuk kejadian ini. Untuk kisah seterusnya, boleh tunggu kejadian seterusnya.



Untuk tempahan boleh menghubungi :

Pertubuhan Peladang Kawasan Merbok

di talian 04-4572117 atau
di talian 019-5452412 (Norazieta Othman),
012-4633526 (Mahayadin Ismail) dan
013-4708230 (Abdullah Kancil).

You May Also Like

0 Comment