TIPS : Bergaya Bagi Wanita

by - May 10, 2013

Pernah tak korang rasa macam bosan dalam mengenakan pakaian, terutama time kerja? Memang tak di nafikan, fara sendiri pon dah buntu untuk mengenakan pakaian terutama time kerja.


So macam mana nak nampak 'extra' bergaya berbanding biasa?

1) Pilih pakai yang bewarna 'soft' dan 'cooling'. Terutama 'mondey'. Elakan memakai pakaian yang terlalu gelap kerana ia akan menyebabkan kamu terasa suram dan mengantuk!

2) Tetapkan tema pemakaian seperti memakai aksesori bewarna turquoise atau warna-warna yang ceria. barulah Nampak ceria!, Bukan Astro ceria ok!

3) Jangan pakai pakaian yang terlalu formal, ini akan menampakan kamu seperti mat sekema atau ‘ulat buku’. Hehehe. Tetapi Tiada salahnya jika kamu padankan seluar slack kamu itu dengan blouse bewarna cerah dan bermanik beserta casual blazer supaya nampak lebih bergaya.

4) Pakai kasut tinggi, barulah nampak elegent!, fara pon selalu pakai kasut tinggi, supaya Nampak lebih tinggi, saya kan rendah. Boleh jika kamu mengenakan kasut flat dan selipar tetapi ia akan menampak kamu tidak bersemangat untuk di tempat kerja!

5) Akhir sekali, jangan lupa mulakan harimu dengan senyuman, kerana senyuman dapat melahirkan minda yang positif! Tak percaya?.


You May Also Like

0 Comment